Västerviks Brädspelsförening
Lägg märke till att vi numera har en kalender, som du hittar i menyraden!

Protokoll Årsmöte 2010

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Protokoll Årsmöte 2010

Inlägg  John i 2010-12-21, 18:16

Årsmöte Västerviks Brädspelsförening 2010


1. 12 närvarande.
John
Nicklas
Micke W
Miche H
Miche P
Therese
Mårten
Pontus
Sissi
Mange
Oskarsson
Janne

2. Val av ordförande, sekreterare och justeringsman.

John:Ordförande
Therese: Sekreterare
Micke W: Justeringsman

3. Dagordning: Godkänns.

Genomgång av det gångna året:
Genomgång av ekonomin, (se bilaga.)

4. Speldagar:
Vi provar att ha träffar varannan måndag och Tisdag istället Tisdagar och Onsdagar.
Varannan tisdag hos John, varannan måndag hos Pontus.

5. Medlems överblick:
Vi har för få medlemmar under 25. Och det krävs minst fem för att få bidrag till föreningen.
Medlemmarna får försöka värva kompisar under 25.

6. Aktiviteter för kommande år:
Värva magicspelare med hjälp av att ge bort färdigbyggda 40 korts common lekar?
Gratis magic draft av kort man återanvänder och repackar.
Förslag till turneringsspel i Settlers & Carcassonnes
Lite längre middags speldagar hos Therese&MicheP, medlemmar lägger en 20kr var, sedan kockar Therese&MicheP mat för dagen!




7.Nyrekryteringar:
Sätta upp flygblad i diverse mataffärer och på simhallen samt ställen man tror passar.
Eventuellt trycka upp lite större visitkort med lite mer detaljerad information.
(Mejeriet kan vara en aktuell plats, dock så vill vi inte rekrytera för unga medlemmar då föreningen är riktad till vuxna.)

8.Spel-lokal:
Pontus och Oskarsson kan hålla träffar efter maj.
John ska ta reda på om det finns möjlighet till en lokal i Mejeriet.
Vi får börja bestämma i föväg vilka spel som ska spelas under träffarna som hålls i lokalen. Det går inte att ha samma variation på spel, då man inte kan släpa dem alla över hela stan.
Oskarsson har IT cafét som möjlig lokal.
En tråd ska skapad på forumet där vi tar upp diskussionen om spellokal.

9. Medlemsavgifter:
Medlemsavgiften förblir 100kr.
Men man får komma och vara med en månad för att prova på om det känns kul att vara med.
I avgiften ingår att man har rätt till att vara med i turneringar och ta del av fina priser.
En lista ska skapas över vilka som betalt så man har bättre koll.

10.Uppdatera spelinnehav:
Skapa en lista över de spel vi har, så att vi vet vem som har dem hos sig.
Vi märker spelen vi har med nummer, så att det blir lättare att ha koll på vart de tar vägen när man lånar dem.

11.Val av ny styrelse 2011:
Ordförande: John
Kassör: Mange
Sekreterare: Janne
Revisor: Inger
(Kakmonster: Pontus)

12.Lincon.
Föreningen betalar resan, och halva inträdet.
Maxgräns för vad föreningen lägger ut för att medlemmar ska kunna åka på Lincon är 1500kr.
Denna summa kan även användas till andra konvent men i första hand till Lincon.

13.Övriga frågor:
Ansvariga/arrangörer för spelträffar har rätt att inkassera medlemsavgifter.
Vad har gjorts bra under förra året, vad kan förbättras?
Folk är för dåliga på att anmäla sig inför spelträffar. Var mer aktiva på vårat forum, så att det går att planera bättre.
Avsätta föreningspengar till priser i turneringar. I form av presentkort t.ex.


Skapa en förslag tråd på forumet om vad vi kan söka bidrag för inom föreningen. Turer till Dragons Lair kanske?
Har man för mycket pengar i kassan som inte användas så kan vi kalla till extra möte, och diskutera hur pengarna bör användas, de gör ingen nytta när de bara ligger.
John ska ansöka om bidrag från Sverok.

14.Mötet avslutat!

2010-12-15

Justerat: Mikael Westerlund
avatar
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

http://vvikbf.8forum.biz

Till överst på sidan Gå ner

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet